Plannery ślubne stają się coraz bardziej popularne. Ostatnio głośno jest o plannerze/przewodniku Izabeli Janachowskiej „Aż do ślubu”. Zastanawiacie się, co można znaleźć w takim plannerze? Jakie są jego plusy i minusy? Czy jest pomocny w organizacji ślubu i wesela? Specjalnie dla Was opowiem dokładnie o tym przewodniku i pokażę na zdjęciach, jak wygląda w środku. To lecimy!
Planner Izy Janachowskiej – gdzie kupić, ile kosztuje?
Planner ślubny „Aż do ślubu” Izabeli Janachowskiej kupiłam na Targach Ślubnych Warsaw Wedding Days 2019 w Warszawie (zobaczcie relację z tego wydarzenia). Wtedy (21 września 2019) miała miejsce jego premiera i oczywiście na ponad rok przed swoim własnym ślubem musiałam się na niego skusić 🙂
Jednak spokojnie, planner Izy jest cały czas dostępny w sklepie weddingdream.com 🙂 Standardowa cena przewodnika „Aż do ślubu” to 189 zł. Raz na jakiś czas zdarzają się różne promocje – na przykład w momencie, gdy piszę te słowa (czyli tuż po walentynkach 2020) można go kupić 20% taniej, czyli za 149 zł.
Jak wygląda taki planner ślubny?
Planner Izy Janachowskiej jest tak naprawdę dużym, ślubnym segregatorem, w którym znajdziemy:
- przewodnik w formie małej książki (121 stron)
- organizer (pojedyncze strony A4 z tabelami, listami, naklejkami, itp.)
- kopertę na dokumenty
Forma segregatora jest dość nietypowa, ale daje nam możliwość wyjęcia pojedynczej kartki i zabrania ze sobą. Fajnie, że są kody QR, które przeniosą nas do odpowiednich filmików lub artykułów na blogu Izy Janachowskiej. Na końcu organizera znajdziemy też dużą kopertę na dokumenty, co na pewno będzie przydatne, żeby schować wszystkie papiery. To na duży plus.
A minusy? Takie oryginalne połączenie bywa też mało praktyczne, bo żeby wszystko dokładnie uzupełnić musielibyśmy czytać książkę, a następnie zapisywać w plannerze. Myślę, że nie każda para młoda będzie mieć czas na taką dokładną analizę, a część tych informacji książkowych spokojnie można było zamieścić w części do planowania. Dodatkowo pamiętajcie, że cały planner ciężko będzie nosić w torebce, a pojedyncze strony mogą się łatwiej zgubić lub zniszczyć.
Otwieramy planner
Otwierając organizer znajdziemy miejsce, żeby uzupełnić najważniejsze informacje o nas: imiona; kiedy się poznaliśmy; kiedy się zaręczyliśmy i przede wszystkim kiedy bierzemy ślub. Następnie mamy do dyspozycji duży kalendarz. Możemy w nim wpisać wszystkie ważne daty, umówione spotkania i inne sprawy do załatwienia. Myślę, że taki kalendarz sprawdza się szczególnie w dalszym etapie organizacji, gdzie tych rzeczy robi się naprawdę dużo (wiem co mówię, do ślubu zostało nam 7 miesięcy ;p) i łatwo coś pominąć. Spisanie tych rzeczy sprawia, że o niczym nie zapomnimy.
Co jest w poszczególnych rozdziałach?
Cały organizer składa się z 10 rozdziałów:
- Planowanie
- Finanse
- Podwykonawcy
- Ślub
- Wesele
- Dekoracje i Inspiracje
- Stylizacja i Uroda
- Prezenty
- Po ślubie
- Coś niebieskiego i coś pożyczonego.
To co gotowi, żeby zerknąć wspólnie co jest w każdym z nich? 🙂
Planowanie
Pierwszy rozdział rozpoczynamy od tabelki, która ma pomóc określić nasze priorytety związane z dniem ślubu. Wiadomo, że dla każdego z nas inne rzeczy i sprawy są ważne. Jedni marzą o znanym zespole, a inni o najpiękniejszej sali w okolicy. 🙂 Dzięki takiej tabelce dowiecie się, co będzie najważniejsze dla Was, a z czego będziecie mogli zrezygnować, żeby nie generować dodatkowych kosztów. 🙂
Następnie mamy kalendarz ślubnych przygotowań, gdzie możecie przeczytać, co trzeba załatwić na ile przed ślubem. Pamiętajcie jednak, że żaden planner nie przewidzi każdej sytuacji. Zawsze jednak można się zainspirować i zobaczyć, co już mamy zrobione, a co jeszcze przed nami.
Kolejną rzeczą w tym rozdziale są tabelki, mające pomóc nam ogarnąć ślubne przygotowania. Uważam to za bardzo fajną rzecz. 🙂 Szczególnie w dniu ślubu ważne jest, żeby każdy wiedział co ma robić. 🙂
Pierwszy rozdział zapewnia nam również tabelki i pytania przydatne przy wyborze konsultanta ślubnego oraz plan dnia ślubu z podpowiedziami o czym trzeba pamiętać. Moim zdaniem jest to bardzo przydatne i sami będziemy tworzyć taki plan na nasz ślub.
Finanse
Jak niektórzy mawiają: jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Sprawy związane z finansami bywają kłopotliwe. Jednak dzięki wielkiej tabeli w tym rozdziale zaplanowanie ślubno-weselnego budżetu może być nieco łatwiejsze.
Na początku możecie wpisać, jakie macie oszczędności i ile chcecie przeznaczyć na Wasz ślub i wesele. Później znajdziecie miejsce, żeby rozłożyć na czynniki pierwsze pod względem budżetu każdy ślubno-weselny element. W każdym przypadku możemy sobie uzupełnić, ile planujemy na to przeznaczyć, faktyczny koszt oraz ewentualne rzeczy do dopłaty. 🙂
Na końcu rozdziału jest też tabelka dla osób, które dzielą się kosztami organizacji wesela z rodzicami. Generalnie takie tabelki do organizacji budżetu to fajna sprawa. W czasie organizacji pojawia się wiele kosztów i człowiek potrzebuje czegoś, co pomoże mu się zorganizować. 🙂
Podwykonawcy
Rozdział trzeci koncentruje się na współpracy z podwykonawcami. Mamy tam miejsce, żeby uzupełnić dane o takich usługodawcach jak:
- fotograf
- kamerzysta
- makijażysta
- fryzjer
- dekorator
- florysta
- cukiernik
- zespół/DJ.
Do każdego z nich mamy przygotowany zestaw pytań. Jest to szczególnie przydatne na etapie wyboru usługodawców. Powiem Wam, że miejsce na dane naszych usługodawców może być też bardzo przydatne, szczególnie w sytuacji kiedy będziemy potrzebowali nagle skontaktować się z którymś z nich. Wtedy takie notatki spadną nam jak z nieba, bo wszystko będzie w jedynym miejscu i znalezienie jakiegoś numeru telefonu nie będzie problemem.
Ślub
W tym rozdziale przechodzimy do wszystkich kwestii związanych z samą ceremonią ślubu. Najpierw warto przeczytać tę część w białej książeczce. Tam dowiecie się, jakie są opcje do wyboru jeżeli chodzi o ślub. Wtedy każdy będzie mógł się zastanowić, co będzie dla niego najlepsze: ślub konkordatowy, cywilny a może humanistyczny. Jeżeli już wybierzemy którąś z opcji to w plannerze mamy przygotowane pytania, które możemy zadać księdzu lub urzędnikowi przed naszą uroczystością. Jeżeli nie wiecie, jakie formalności trzeba załatwić przed ślubem, to ten rozdział jest właśnie dla Was.
Wesele
Na początku tego rozdziału znajdziecie coś bardzo ciekawego. Schemat, który ma pomóc nam w wyborze gości na nasze wesele. Myślę, że nie wyeliminuje to wątpliwości całkowicie, ale warto spróbować przejść przez te pytania.
Później (już dość tradycyjnie jak na plannery) mamy do dyspozycji listy gości: lista marzeń, lista finalna oraz podsumowanie z ogólną liczbą naszych gości.
Następnie znajdziemy do uzupełnienia informacje, które dotyczą sali weselnej. Jest to np. odległość od miejsca ceremonii, hotele w pobliżu, liczba toalet, szatnia – wbrew pozorom to wszystko ma naprawdę znaczenie i nie należy o tym zapominać.
Możemy tam powpisywać wszystkie sale, które bierzemy pod uwagę podczas poszukiwań i oczywiście tę, na którą ostatecznie się zdecydowaliśmy. 🙂 Nie zabrakło również pytań do menedżerów sal weselnych. Powiem Wam szczerze, że jest to rzecz, która ze wszystkich zestawów pytań przydaje się najbardziej. A to dlatego, że najwięcej ustaleń jest związanych właśnie z salą i warto wiedzieć na co zwrócić uwagę, żeby nie przepłacić, nie zostać oszukanym, nie zapomnieć o niczym.
W tym rozdziale znajdziemy też miejsce, żeby zaplanować usadzenie naszych gości. Pomoże nam w tym zestaw naklejek i kartoników imitujących stoły wesele zamieszczone na końcu plannera w kopercie na dokumenty. Kolejny plus za kreatywność.
Izabela Janachowska przygotowała też przykładowe menu i miejsce do ułożenia swojego, a także rysunki tortów weselnych, z których możemy się dowiedzieć ile kawałków będzie miała określona wielość tortu.
Mamy także miejsce na wypisanie naszych atrakcji weselnych. Można wpisać co będzie, w jakich godzinach i kiedy trzeba za to zapłacić. Na koniec mamy możliwość uzupełniania wszystkiego o naszej szkole tańca i poprawinach, jeżeli ktoś je organizuje oraz tradycyjne pytania. 🙂
Dekoracje i Inspiracje
W szóstym rozdziale znajdziemy coś, co mnie osobiście bardzo się spodobało. Mamy kartkę z naklejkami w różnych barwach oraz miejsce, w którym mamy wkleić te, które podobają nam się najbardziej. Dzięki temu mamy uzyskać pomoc w ustaleniu kolorów przewodnich naszego wesela. Proste, a ciekawe rozwiązanie. 🙂
Następnie mamy spis kwiatów według nazwy oraz to jakie mają kolory – bardzo przydatne, na pewno sama skorzystam. 😀 Znajdziemy tutaj także listy, na których możemy zaznaczyć, gdzie będziemy robić dekoracje oraz słowniczek polsko-angielski, więc jest to rozdział pełen nowych pomysłów. 🙂
Stylizacja i Uroda
Rozdział przeznaczony przyszłej pannie młodej i przyszłemu panu młodemu. Mamy tam miejsce, żeby powklejać nasze inspiracje związane z wyglądem w tym ważnym dniu. Możemy uzupełnić wszystkie informacje o salonie sukien ślubnych, który wybraliśmy lub salonie garniturów, a także skorzystać z przygotowanych pytań, które mogą być przydatne szczególnie przed pierwszymi przymiarkami. 🙂 To tutaj możemy także uzupełnić dane o naszych obrączkach marzeń i wpisać wszystkie informacje związane z ich zamówieniem lub wykonaniem.
Prezenty
Tutaj nie kryje się nic zagadkowego, a po prostu miejsce, gdzie możemy spisać naszą prezentową listę marzeń. Czasem zdarza się, że ktoś z rodziny zapyta, co chcielibyście dostać na ślub. Wtedy nie będziecie mieli problemu z odpowiedzią. Sięgniecie do organizera i odpowiedź gotowa. 😀 Dodatkowo są rodziny, albo miejsca w Polsce, gdzie nie ma nic niestosowanego w szykowaniu listy prezentów, z której goście wybierają sobie, co chcą kupić młodym. 🙂
Po ślubie
Jest to rozdział, które ma pomóc nam zorganizować podróż poślubną oraz przygotować sobie jeszcze raz listę gości (tych, którzy byli na weselu), żeby móc podziękować im za przybycie i prezenty. Nie wszyscy to praktykują, ale nic sie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzać takie rzeczy. Ogranicza nas w końcu tylko nasza kreatywność!
Coś niebieskiego, coś pożyczonego
Jest to oryginalny rozdział, jak na organizery ślubne. Znajdują się w nim tradycje i przesądy związane ze ślubem. Możemy sobie wybrać któryś z nich nasz ślub lub dopisać własne. Jedyne czego mi tutaj brakuje to wyjaśnienia co oznacza dana rzecz, np. powitanie chlebem i solą. 🙂
Planner Izy Janachowskiej – czy warto kupić?
Przeszliśmy już przez wszystkie rozdziały, dlatego czas na małe podsumowanie.
Planner, który stworzyła Izabela Janachowska jest bardzo starannie wykonany i na pewno spodoba się większości przyszłych par młodych. Znajdziemy tam wiele ciekawych rozwiązań, takich jak, np. paleta barw, naklejki ze stolikami, schemat ustalania listy gości. Dodatkowo bardzo praktyczna jest koperta na dokumenty oraz wiele miejsca na notatki.
Jednak przed jego zakupem musicie się zastanowić, jak chcecie korzystać ze swojego organizera. Jeżeli lubicie usiąść wieczorem przy biurku i uzupełnić powoli i ładnie wszystkie informacje to jak najbardziej będzie to coś dla Was. Natomiast jeśli wolicie mieć tego typu planner ze sobą w torebce, to najprawdopodobniej będziecie musieli poszukać czegoś innego.
Jakie są inne plannery ślubne?
Gdybyście nie były przekonane, możecie zajrzeć do mojej poprzedniej recenzji organizera ślubnego – „Niezbędnika Panny Młodej”. Sama z niego korzystam i jestem zadowolona. 🙂 A dla tych, którzy szukają jeszcze innej opcji, mogę zaproponować moje arkusze organizacyjne na dobry początek zmagać z planowaniem ślubu i wesela. Możecie pobrać je za darmo tutaj.
Jeżeli sami korzystacie z jakiegoś ciekawego plannera, godnego polecenia, to napiszcie jego nazwę w komentarzu. 🙂
Na koniec mam dla Was więcej zdjęć organizera, żebyście mogły zobaczyć bliżej co w nim jest i zdecydować się na ewentualny zakup. 🙂
3 komentarze
Sprawdź Planer Młodej Pary, znajdziesz tam wszystko czego Ci zabrakło i jeszcze więcej 😉
Z chęcią się przekonam co ciekawego można w nim znaleźć 😁
Nawet nie wiedziałam, że jest tak duży wybór plannerów ślubnych. A Izabela jest specjalistką w temacie więc pewnie zrobiła planner bardzo profesjonalnie, tylko jak zawsze każdemu pasuje co innego 😀