Niedługo po oświadczynach, kiedy każda z nas chce jak najszybciej wpaść w rytm planowania, zaczynamy się zastanawiać, co pomoże nam dobrze się zorganizować. Nie chcemy o niczym zapomnieć, bo w końcu mamy organizować jeden z najważniejszych dni w naszym życiu. W internecie jest spory wybór różnych arkuszy, które możemy samodzielnie uzupełniać. Jednak prawie każda przyszła panna młoda chce mieć tradycyjny, papierowy planner, żeby mogła go wszędzie ze sobą zabrać. I tutaj pojawia się pytanie: jaki wybrać? Żeby ułatwić Wam wybór będę opowiadać o różnych plannerach, a zaczniemy od znanego ,,Niezbędnika Panny Młodej”. 😀
Gdzie kupić?
Organizer ślubny ,,Niezbędnik Panny Młodej” możemy kupić na Allegro oraz na oficjalnej stronie plannera. Nie wklejam Wam linka do Allegro, bo wiadomo, że zawsze są tam różne aukcje do wyboru. Jednak osobiście polecam zamówić z oficjalnej strony. Często są tam różne promocje (obecnie planner możemy dostać już od 44,90 zł).
Planer robią fantastyczni ludzie, których miałam okazję zobaczyć na Warsaw Wedding Days w Warszawie. 🙂 Organizer jest tam dostępny w miękkiej lub twardej oprawie. Na stronie plannera możemy także dokupić dodatki w postaci magnetycznych zakładek lub karteczek w formie listy zadań do wykonania. 🙂 Powiem Wam jeszcze, że oprócz ,,Niezbędnika Panny Młodej” jest także możliwość zamówienia księgi gości. Nie ma może wielkiego wyboru wzorów, ale te dostępne na stronie, na pewno będą pasować wielu osobom. Księgi są wykonane w ciekawy sposób, podpowiadają nawet naszym gościom co mogą wpisać. 😀
Moja historia z organizerem
Kiedy końcem kwietnia zgodziłam się zostać żoną (a jak wiecie jestem osobą, która tematyką ślubną interesowała się wcześniej tak po prostu), od razu wiedziałam, że muszę wybrać jakiś planner dla siebie. Mniej więcej kojarzyłam oferty organizerów, które są na rynku ślubnym. I tak po niezbyt długich namysłach postanowiłam zamówić właśnie ten. Przeglądając oferty, zależało mi, żeby mój planner był w miarę mały (taki bez problemu mieszczący się w torebce, bo chciałam go często mieć przy sobie), ładny wizualnie oraz żeby posiadał kieszonkę na dokumenty. Wszystkie warunki zostały spełnione, więc po prostu go zamówiłam. A właściwie zamówiliśmy, bo narzeczony dokładnie przeglądał je razem ze mną.
I tak dzisiaj po ponad pół roku używania jestem z niego naprawdę zadowolona. Ma wystarczająco miejsca, żeby wszystko dokładnie zaznaczyć ,a kieszonka na dokumenty to strzał w dziesiątkę. Jestem pewna, że teraz (kiedy najwięcej planowania przed nami) sprawdzi się super. 😀 Co więcej, poleciłam go także swojej przyjaciółce i również jest z niego bardzo zadowolona, co na pewno zapytana przez kogokolwiek z Was potwierdzi (i to bez przymusu ;p ).
Co znajdziemy w środku?
Nadszedł czas, żeby bliżej przyjrzeć się temu jaką treść skrywa organizer. ,,Niezbędnik Panny Młodej” jest podzielony na cztery główne rozdziały: Terminarz, Planowanie, Organizacja i Budżet. Wszystkie rozdziały posiadają wiele podrozdziałów do uzupełniania. Rozdzielają je ładne różowe przekładki. Na pierwszej stronie możemy wpisać do kogo on należy, później mamy pokazany niżej spis treści, a na samym końcu znajdziemy dodatkowe miejsce na notatki oraz chwaloną przeze mnie kopertę na dokumenty. 🙂
- TERMINARZ
W pierwszym rozdziale znajduję się miejsce na uzupełnienie najważniejszych wydarzeń. Można wpisać daty, godziny i miejsca: ślubu, wesela, poprawin, wieczoru panieńskiego, kawalerskiego (w emocjach wszystkiego można zapomnieć, więc warto nawet takie rzeczy uzupełnić ;p ) oraz inne ważne dla nas wydarzenia. Dla przykładu ja wpisałam śniadanie dla gości, bo będziemy je mieli zamiast klasycznych poprawin. 🙂
Na kolejnych stronach mamy do dyspozycji harmonogram działań. Są w nim wypisane różne rzeczy związane ze ślubem i weselem, które trzeba załatwić. Możemy zaznaczać to co już mamy i kontrolować sobie czy wszystko idzie zgodnie z planem. Pamiętajcie jednak, że nie są to sztywne ramy czasowe, wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Znam osobiście przypadek, że tradycyjne wesele udało się zorganizować w pół roku. 😀 Jednak jeśli ktoś nie wie co i kiedy ma załatwić, na pewno będzie to dla niego duża podpowiedź.
Poza ogólnym harmonogramem całych przygotowań, mamy przygotowany także plan dnia ślubu, dnia poprzedzającego, a nawet tego co należy zrobić po ślubu, głównie chodzi tutaj o dokumenty i załatwienia związane z nimi. Jest także naprawdę sporo miejsca, aby wypełnić szczegółowy plan dnia ślubu według tego co będzie się działo u nas. 🙂 Całość jest uzupełniona kartkami z kalendarza, które możemy samodzielnie uzupełniać, zaznaczać ważne spotkania albo wyznaczać sobie to co jeszcze chcemy załatwić. Kartek z kalendarza jest przewidziane na 18 miesięcy, więc jeżeli ktoś do ślubu ma więcej czasu to musi zacząć wypełniać troszkę później, żeby wystarczyło miejsca na te najbardziej ,,gorące” miesiące. 🙂 U nas tak się złożyło, że dokładnie tyle minie od zaręczyn do ślubu, więc żadna kalendarzowa karteczka nie zostanie pusta. 😀
- PLANOWANIE
Na początku drugiego rozdziału są wypisane wszystkie niezbędne dokumenty do ślubu cywilnego oraz konkordatowego. Uważam to za bardzo fajny pomysł, bo jest tego sporo, a są to bardzo ważne rzeczy, bez których cała uroczystość się nie odbędzie. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że niczego nie pominęliśmy. Później czekają na nas wstępne oraz ostateczne listy gości. Listy ostateczne mają nawet miejsce na dopisanie adresów oraz numerów telefonów, co okaże się niezbędne przy zapraszaniu gości na wesele oraz potwierdzaniu ich obecności.
W tym rozdziale znajdują się także rozpiski rozmieszczenia gości przy stołach. Mamy także miejsce, aby planować ustawienie stołów w sali weselnej w formie rysunków. To szczególnie wygodna opcja przy stołach okrągłych, bo możemy sobie wizualizować to jakie ułożenie będzie najlepsze i konsultować to z salą. Miejsca na to jest naprawdę sporo, więc możemy dowolnie zmieniać usadzenie gości. Dobrze, że tak to rozplanowali, bo nie wydaje mi się, żeby komukolwiek udało się usadzić gości za pierwszym razem. 😀
Na koniec tego działu jest także miejsce na zrobienie listy prezentów. Co prawda pewnie w polskiej tradycji rzadko się zdarza, żeby państwo młodzi szykowali coś takiego, a później informowali o tym swoich gości. Jednak gdyby ktoś miał taki pomysł lub chciał to wykorzystać do czegokolwiek innego to też jest taka możliwość. 🙂
- ORGANIZACJA
Dział trzeci rozpoczyna się od… przysięgi małżeńskiej 😀 Może to dość oryginalne, ale dla tych, którzy chcą wypowiedzieć ją z pamięci (jak w naszym przypadku) lub mają możliwość stworzenia własnej będzie to na pewno coś ciekawego. 🙂 A dodatkowo czytając ją, mamy poczucie, że to wszystko dzieje się naprawdę 🙂 Przyznam się Wam, że mnie to wzrusza 😀
Kolejne strony to miejsce na wpisanie wszystkich szczegółów związanych z salą weselną, menu, tortem, alkoholem, oprawą muzyczną, wodzirejem, suknią ślubną, strojem dla pana młodego, fryzurą, makijażem, pierwszym tańcem, fotografem, kamerzystą, obrączkami, zaproszeniami, kwiatami, dekoracjami, transportem, noclegami, animatorem, poprawinami, podróżą poślubną i z innymi atrakcjami. Uff.. wymienienie tego na jednym oddechu graniczy z cudem. ;p
W każdej z tych kategorii mamy miejsce, aby uzupełnić dane firm między którymi się zastanawiamy oraz tę, którą wybraliśmy ostatecznie. Możemy wpisać wszystkie zapłacone zaliczki, terminy (np. przymiarek lub próbnego makijażu). Każde zagadnienie jest omówione na tyle szczegółowo, że np. w przypadku zaproszeń mamy miejsce na zanotowanie naszego tekstu zaproszeń, a przy obrączkach możemy zapisać w specjalnej ramce grawer, jaki chcielibyśmy na nich umieścić. 😀 To wszystko tworzy nam bardzo dobry zbiór kontaktów do naszych usługodawców i w awaryjnych sytuacjach (oby ich nie było), bardzo szybko będziemy mogli skontaktować się z nimi i wyjaśnić problem. 🙂
- BUDŻET
Ostatnim działem jest budżet, czyli znajdziemy tam wszystko co łączy się z finansami weselnymi. Wszystko mamy ujęte w dużą tabelkę z podziałem na ślub, wesele, pannę młodą, pana młodego, fotografa, kamerzystę, drukarnię, dekoracje, poprawiny, podróż poślubną oraz pozostałe koszty. W każdej z tych części tabelki możemy zapisać dokładnie koszt planowany, faktyczny i różnicę. Dzięki temu będziemy dokładnie widzieć na czym uda nam się zaoszczędzić, a co wyjdzie drożej niż się spodziewaliśmy. 🙂 Wszystko potem możemy podsumować w jeszcze jednej osobnej tabelce i przekonać się ile wyniesie nas dokładnie nasz ślub i wesele. Nie ma co ukrywać, że dział z budżetem jest bardzo potrzebny, bo kosztów związanych z organizacją tego dnia jest naprawdę dużo i trzeba mieć wszystko uporządkowane, żeby później nie okazało się, że zapomnieliśmy komuś zapłacić.
- KIESZONKA NA DOKUMENTY
Ostatnią rzeczą w plannerze jest wspomniana wyżej kieszonka na dokumenty. Dla mnie rzecz bardzo przydatna. Aż tak, że zyskała tutaj osobny punkt :D. Wszystkie dokumenty są w jednym miejscu i bardzo szybko mogę do tego zajrzeć kiedy jest taka potrzeba. Nie obawiam się, że coś się zgubi. 🙂 Już Wam pokazuje jak ona wygląda. 😀
Podsumowując – uważam, że ,,Niezbędnik Panny Młodej” to naprawdę bardzo fajny i praktyczny planner, który ułatwi organizację niejednej przyszłej panny młodej. Zawiera mnóstwo miejsca na notowanie tego, co dla nas ważne, a ładny, ale nie przesadnie elegancki wygląd powoduje, że z chęcią zapisujemy w środku informacje, gdyż ,,nie szkoda nam po nim pisać”
Jeżeli ktoś właśnie rozpoczyna planowanie, chce mieć wszystko dobrze zorganizowane i nie ma ochoty wydawać milionów to ten organizer będzie właśnie dla niego 😀
I tutaj dla Was więcej zdjęć, przedstawiających środek plannera. 🙂
Kochani, jeżeli ktoś nie czuje potrzeby kupowania plannera ślubnego, ale chciałby pozapisywać sobie troszkę najważniejszych rzeczy to zachęcam do pobrania mojego PDF-a. Nie jest może jak na razie tak kompleksowny jak cały organizer, ale znajdziecie tam plan budżetu, listę gości oraz własne zestawienia usług weselnych, w których możemy sobie dokładnie zapisać co oferuje np. wybrana przez nas sala. Dzięki temu będziemy wiedzieć co już mamy, a co będzie trzeba zamówić osobno. Nic nie szkodzi Wam spróbować. 😀
Na koniec pytanie (a może nawet dwa 😀 ). Polecacie jakiś organizer ślubny? A może zastanawiacie się czy warto jakiś kupić? Dajcie znać chętnie wtedy opiszę go dla Was, żebyście nie musieli kupować ,,kota w worku”. 🙂
7 komentarzy
faktycznie niezła pomoc w organizacji 🙂 w tym plannerze jest chyba wszystko
Jak ja to lubię mówić o tym organizerze – super stosunek ceny do jakości, u mnie się sprawdza 😀
Ja korzystam z organizera ślubnego „Yes I do” i pamiętam, że długo się nad nim zastanawiałam, ale jest fantastyczny, ma dużo podpowiedzi, jak się za co zabrać, a to dla mnie bardzo wiele znaczy, zdecydowanie polecam 🙂
Super, że jesteś zadowolona. 😀 Też widziałam go w internecie i na pewno za jakiś czas skuszę się, żeby kupić i przejrzeć co jest w nim ciekawego. 🙂
Kluczem do sukcesu jest dobra ogranizacja 🙂
Zdecydowanie tak 🙂
O ile zawartość przydatna, o tyle samo wykonanie „Niezbędnika” pozostawia wiele do życzenia… Wygląda jak wydrukowany na najtańszym papierze w domowej drukarce, żadnych zachęcających klimatycznych zdobień ani nic tym podobnego. Jak na publikacje o tematyce ślubnej to niestety wypada bardzo słabo 🙁 Ja osobiście żałuję że nie wybrałem innego.